«Криза!» — найпоширеніша відповідь на питання: «Як ви думаєте, чому не можете знайти роботу?» А чи насправді причина в ньому, якщо бути чесним з собою? Однозначно — ні. Так, на ринку праці в період економічних спадів більше кандидатів, отже, кількість претендентів на одну позицію збільшується. Але робота в Києві та інших містах країни є для кожного!
Ось кілька причин, чому ви досі її не знайшли:
- Не знаєте, що конкретно шукаєте. У вас немає чітких цілей, тому розглядаєте альтернативні і компромісні варіанти.
- Насправді вас не мотивує та вакансія, на яку ви відгукуєтеся. Швидше за все, сталося професійне вигорання, та необхідно дещо змінити напрямок.
- Ваше резюме є «шведський стіл» з трьох-чотирьох сторінок. Цей термін використовують люди, які спеціалізуються на коригуванні резюме. Ваш досвід розповідає про все і ні про що конкретно. Вишукувати в резюме необхідні компетенції для вакансії немає часу. В середньому на прочитання резюме у рекрутера йде одна-дві хвилини, адже кожного разу слід переглянути велику кількість резюме.
- Ви не відправляєте роботодавцям супровідні листи, в яких коротко описаний досвід стосовно вимог конкретної вакансії.
- Ви користуєтеся тільки одним-двома джерелами пошуку роботи. Насправді слід завжди використовувати якомога більше можливостей.
Роботу можна знайти навіть в найскладніший період для ринку праці
Але знайти роботу, яка відповідає всім інтересам, дещо складніше. Основна перешкода — ви не можете сформулювати свої очікування досить точно. В цьому разі ви точно нічого не знайдете. Ось декілька рекомендацій, які допоможуть біль якісно підійти до питання пошуку роботи.
- Визначтеся, яка роль відповідає вашим інтересам, компетенцій, досвіду. Умовно, якщо ви претендуєте на позицію «Фінансовий директор», і ваш досвід їй відповідає, почекайте з компромісними варіантами, особливо з тими, які нижче в ієрархії. Коли втрачається основний орієнтир, з’являється невпевненість в своїх силах, яку відчуває роботодавець. Роботодавцю потрібен співробітник, який може твердо відстояти свій досвід і навички.
- Якщо у вас різносторонній досвід і ви претендуєте на різні позиції, створюйте резюме під кожну вакансію, виділяючи відповідні компетенції і досягнення. Не треба намагатися розмістити у одному резюме все одразу, це точно не справить враження на роботодавця.
- Можна зробити три списки:
- Цікаві вам компанії-роботодавці.
- Контакти, які будуть корисні: рекрутери, знайомі, колеги, друзі, які презентують вас в компанії безпосередньо або через своїх знайомих. Теорія шести рукостискань працює. Пам’ятайте, 80% людей знаходять роботу через рекомендації.
- Вакансії, які знайдете в відкритих джерелах (сайт компанії, сайти для пошуку роботи, інформація від колег).
- Припустімо, що ви знайшли кілька цікавих вам вакансій. Відкриваємо резюме і коригуємо його під кожну вакансію. Дивіться вимоги в вакансії і піднімайте відповідні їм компетенції в верхні рядки розділу «Досвід». Велике прохання: прибирайте з резюме ті компетенції, які ви не хочете застосовувати в новій роботі. Якщо вам неприємно працювати з «холодними» клієнтами, виключіть з обов’язків на минулому місці роботи пункт «привів 200 нових клієнтів».
- Якщо після декількох інтерв’ю ви зрозуміли, що вибрали не ту мету, варто її переглянути. Визначте нову професійну мету. Для цього можна використати вправу під назвою «Колесо компетенцій». Накресліть коло і розділіть його на сектори. Кожен сектор заповніть тією компетенцією, яка обов’язково повинна бути задіяна у вашій роботі. Приклади: комунікації з клієнтами, організація конференцій, управління командою. Тепер подивіться на своє колесо. Розподіліть бажане навантаження по кожній компетенції у відсотковому співвідношенні. Яка це роль? Що за фахівець? Напишіть варіанти і виберіть той, який найбільше сподобається.